Lokaal beter gevonden worden in Google Maps

Google My Business (Maps) maken en optimaliseren

In de zoekresultaten van Google worden steeds vaker lokale resultaten getoond uit Google Maps. Deze zijn herkenbaar aan de plattegrond. Wanneer je lokale producten aanbiedt is dit de perfecte kans om op een kosteneffectieve manier meer bezoekers naar je website te leiden. De spelregels zijn wel ietsje anders dan die van gewone zoekmachine-optimalisatie.

Wanneer is het nodig om je Google My Business pagina te optimaliseren

Als je lokaal gevonden wilt worden en daarmee meer klanten wil genereren.

Het resultaat van een perfecte Google Maps vermelding

Meer bezoekers uit de buurt naar je website

Hoe maak je een Google My Business vermelding

  • Navigeer naar Google My Business
  • Vul het profiel volledig in
  • Plaats je zoekwoord in de bedrijfsnaam
  • Vul de juiste categorieën in (heel belangerijk)

Hoe kom je bovenaan in Google Map?s

  • Verzamel positieve recensies/reviews
  • Reageer op alle reviews
  • Noem het precieze adres en bedrijfsnaam in de footer van je website
  • Maak gebruik van structured data om deze adresgegevens op te maken
  • Zorg dat de complete zoekmachine optimalisatie van je website in order is
  • Zorg dat je exacte adres op zoveel mogelijk websites vermeld staat
  • Zorg dat het zoekwoord uit je vermelding hetzelfde is als op de voorpagina van jouw website

Uitbesteden aan een specialist?

  • De meeste stappen kun je eventueel zelf al oppakken maar je mag het natuurlijk altijd geheel uit handen geven.
  • Het bepalen van het juiste zoekwoord en categorieën 
  • De structured data toevoegen aan de website
  • De zoekmachine optimalisatie van de rest van je website
  • Het promoten van je adresgegevens voor een toppositie in Google Maps
Knap Online logo
  • Gemiddeld 40% goedkoper
  • No-nonsense aanpak
  • Samenwerken aan resultaat
  • Zeer snelle turn-around