Google My Business (Maps) maken en optimaliseren
In de zoekresultaten van Google worden steeds vaker lokale resultaten getoond uit Google Maps. Deze zijn herkenbaar aan de plattegrond. Wanneer je lokale producten aanbiedt is dit de perfecte kans om op een kosteneffectieve manier meer bezoekers naar je website te leiden. De spelregels zijn wel ietsje anders dan die van gewone zoekmachine-optimalisatie.
Wanneer is het nodig om je Google My Business pagina te optimaliseren
Als je lokaal gevonden wilt worden en daarmee meer klanten wil genereren.
Het resultaat van een perfecte Google Maps vermelding
Meer bezoekers uit de buurt naar je website
Hoe maak je een Google My Business vermelding
- Navigeer naar Google My Business
- Vul het profiel volledig in
- Plaats je zoekwoord in de bedrijfsnaam
- Vul de juiste categorieën in (heel belangerijk)
Hoe kom je bovenaan in Google Map?s
- Verzamel positieve recensies/reviews
- Reageer op alle reviews
- Noem het precieze adres en bedrijfsnaam in de footer van je website
- Maak gebruik van structured data om deze adresgegevens op te maken
- Zorg dat de complete zoekmachine optimalisatie van je website in order is
- Zorg dat je exacte adres op zoveel mogelijk websites vermeld staat
- Zorg dat het zoekwoord uit je vermelding hetzelfde is als op de voorpagina van jouw website
Uitbesteden aan een specialist?
- De meeste stappen kun je eventueel zelf al oppakken maar je mag het natuurlijk altijd geheel uit handen geven.
- Het bepalen van het juiste zoekwoord en categorieën
- De structured data toevoegen aan de website
- De zoekmachine optimalisatie van de rest van je website
- Het promoten van je adresgegevens voor een toppositie in Google Maps
- Gemiddeld 40% goedkoper
- No-nonsense aanpak
- Samenwerken aan resultaat
- Zeer snelle turn-around
Gratis
Ik bewijs gratis mijn toegevoegde waarde
Geen verkooppraatjes, maar vrijblijvend advies
Sales gesprekken ben ik geen fan van. Bij Knap Online is de eerste workshop gratis. Kost mij even veel tijd, maar jij wordt er een stuk wijzer van. Achteraf krijg je van mij een marketingplan waarin alles nog even netjes onder elkaar staat. Doe ermee wat je wilt.
Ik doe niet geheimzinnig over wat iets kost. We kijken meteen of het mogelijk is om een no-cure no-pay afspraak te maken op een goed meetbare doelstelling.
Bij elke klant zie ik wel verbeterpunten, die makkelijk zelf uit te voeren zijn. Deze leveren jou vaak meteen iets op. Deze verbeterpunten zijn vaak op het gebied van SEO, SEA, conversie, of social marketing.
* Het kost niets en je zit nergens aan vast.