Samen werken aan resultaat met garanties

Social media marketing bureau Rotterdam

social media marketing

Wat is social media marketing?

Social media marketing (SMM) draait om het vergroten van de online zichtbaarheid van jouw bedrijf, product of dienst. Door spraakmakende berichten, creatieve video’s en interessante updates te plaatsen op social mediakanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn, leg je contact met potentiële klanten. Social media marketingbureau Knap Online uit Rotterdam helpt jou hierbij!

Wat doet een social media marketing bureau?

Als social media marketingbureau bedenkt Knap Online een social mediastrategie die past bij de ambities van jouw bedrijf. Dat kan een hogere omzet zijn, maar ook een grotere naamsbekendheid of meer interactie met (potentiële) klanten. Om jouw doelen te bereiken creëer ik aantrekkelijke content en zet ik goedlopende social mediacampagnes op.

Social media beheren is niet zo moeilijk, dat kan ik toch ook zelf?

Als ondernemer wil je natuurlijk het liefst alle touwtjes zelf in handen houden. Toch raad ik je aan om het zakelijk gebruik van social media niet te onderschatten. Het opzetten van een succesvolle social media marketingstrategie vraagt niet alleen om de juiste kennis. Het kost je – zeker in het begin – ook veel tijd, die jij als ondernemer waarschijnlijk liever besteed aan andere zaken.

Heb ik als lokale ondernemer ook een social mediastrategie nodig?

Lokale ondernemers denken vaak – ten onrechte – dat social media marketing alleen is weggelegd voor grote bedrijven en landelijke ketens. Door actief te zijn op social media kun je de naamsbekendheid van jouw lokale business namelijk een enorme boost geven. Vanuit mijn eigen kantoor in Rotterdam help ik jou met het lokaal op de kaart zetten van jouw bedrijf via social media.

Verwachting

Wat kun je verwachten van social media marketing bureau Knap Online?

  1. Uitgebreid kansenonderzoek

    • Ik verdiep mij in jouw bedrijf, jouw doelgroep en merkidentiteit
    • Ik stel samen met jou een klantpersona op om ideale klant in kaart te brengen
  2. Doelgericht en realistisch social media marketingplan

    • Ik zorg dat jouw bedrijf op de juiste social mediakanalen zichtbaar is
    • Ik plaats relevante content op jouw social media accounts
    • Ik zorg dat potentiële klanten jouw advertentiecampagnes te zien krijgen
    • Ik optimaliseer jouw social media campagnes (o.a. met A/B-testen)
    • Ik pas het social media marketingplan aan op basis van voortschrijdend inzicht
  3. Alle specialisaties onder één (Rotterdams) dak

    • Knap Online pakt alle werkzaamheden zelf op, dus geen externe partijen
    • On-demand-samenwerking tussen ervaren grafisch ontwerpers, marketingspecialisten en tekstschrijvers
  4. Aantoonbare resultaten

    • Ik bespreek iedere maand met jou persoonlijk de behaalde resultaten
    • Geen marketingsprookjes, maar duidelijke cijfers en een begrijpelijk verhaal
Kosten

Hoeveel kost het inhuren van een social media marketingbureau?

Het inhuren van een social media marketingbureau hoeft niet duur te zijn. Bij Knap Online bepaal je namelijk zelf hoeveel jij maandelijks investeert. Je kunt mij al inschakelen vanaf €250,- per maand

 

Abonnement ‘S’

Abonnement ‘M’ 

Abonnement ‘L’

Beschikbaar budget (per maand)

vanaf €250,- 

vanaf €500,- 

vanaf €1000,- 

Aantal uur dat ik beschikbaar ben (per maand)

2,5 – 8 uur

5 – 16 uur 

10 – 33 uur

Vaak gekozen door:

startende ondernemers en kleine bedrijven met ambitieuze plannen

middelgrote bedrijven (MKB) met ambitieuze plannen

middelgrote en grote bedrijven met zeer ambitieuze plannen

Zo werkt het abonnement

  • Geen contract, geen kleine lettertjes. De resultaten spreken voor zich.
  • Geen onverwachte kosten. Ik respecteer jouw budget en stem de werkzaamheden hierop af.
  • Vast uurtarief: € 100 voor strategische werkzaamheden en € 30-60 voor uitvoerend werk.
  • Iedere maand bespreek ik met jou persoonlijk de voortgang en maken we nieuwe plannen.
  • Tijdje op pauze of juist extra budget beschikbaar? Geen probleem!
social media marketing

Wat levert social media op voor jouw bedrijf?

Als bedrijf kun je social media voor talloze doeleinden inzetten. Het is daarom heel belangrijk om vooraf te bedenken wat je met social media marketing eigenlijk wilt bereiken. Denk bijvoorbeeld aan meer websitebezoekers, aanmeldingen voor de nieuwsbrief, het verbeteren van de klantenservice/-contact of meer omzet. Dan zorg ik ervoor dat jouw social mediastrategie hier perfect op is afgestemd. 

Op welke social mediakanalen moet je inzetten?

Welke social mediakanalen voor jou relevant zijn, hangt sterk af van jouw doelgroep en merkidentiteit. Zo worden platforms als TikTok en Snapchat vooral gebruikt door een tieners en jongvolwassenen, terwijl LinkedIn zich juist perfect leent voor de B2B-markt. Laat je dus vooral niet leiden door wat ‘moet’. Je kunt beter eerst 100% inzetten op één social mediakanaal, dan 20% op vijf tegelijk.

Op welke social mediakanalen is adverteren mogelijk?

Veelgestelde vragen

Wat zijn A/B-testen?

Marketeers gebruiken A/B-testen om de doeltreffendheid van twee verschillende versies van bijvoorbeeld een websitepagina of advertentie in kaart te brengen. Binnen social media marketing houdt A/B-testen in dat bijvoorbeeld een Instagram-story, Facebook-post of YouTube-advertentie in twee varianten aan de doelgroep getoond wordt. Dankzij A/B-testen leer je de doelgroep steeds beter kennen. 

Wat is een klantpersona?

Door het opstellen van een klantpersona breng je in kaart hoe jouw ideale klant eruit ziet. Het is in feite een blauwdruk voor de doelgroep die jij wilt bereiken. Door een klantpersona uit te werken kun je jouw marketingactiviteiten veel gerichter uitvoeren en kun je beter inspelen op bepaalde klantbehoeftes. Kortom: een kleine tijdsinvestering die zichzelf dubbel en dwars terugverdient.

Wat is een contentkalender?

Een contentkalender is een doorlopende contentplanning voor jouw social mediakanalen. Door een contentkalender samen te stellen weet je precies wat je wanneer gaat plaatsen en door wie dat wordt gedaan. Indien nodig kun je natuurlijk altijd van een contentkalender afwijken, bijvoorbeeld als de actualiteit (nieuws van de dag) perfect aansluit op jouw merkboodschap.