Full service internetbureau

Conversie optimalisatie (CRO)
specialist in Rotterdam

Een website die goed scoort in de zoekmachine is top, maar levert je bedrijf nog niet direct meer klanten en meer omzet op. Websitebezoekers omzetten in kopende klanten, dat is jouw doel. Als ervaren conversie optimalisatie (CRO) specialist in Rotterdam weet ik wat jij en je bedrijf nodig hebben om meer resultaat uit je website te halen. Geen zoete praatjes, maar keihard resultaat.

Maak van bezoekers klanten

Waarom conversie optimalisatie uitbesteden?

Ik ben ervan overtuigd dat conversie optimalisatie een onmisbaar onderdeel is van elk goed doordacht marketingplan. Zonder conversie – het omzetten van websitebezoekers in klanten – is jouw website namelijk vooral een kostbaar visitekaartje. Investeren in een goede CRO-expert met de juiste ervaring is daarom geen overbodige luxe. Zo haal je binnen de kortste keren maximaal resultaat uit je website.

Kleine aanpassingen kunnen zorgen voor groot resultaat

Een ervaren conversie optimalisatie specialist kan vaak met een aantal kleine aanpassingen jouw conversieratio – de verhouding tussen het aantal bezoekers van jouw site en het aantal conversies – al een flink verbeteren. Ervaring is hier het sleutelwoord, want oefening baart kunst. Met de juiste aanpassingen kun je jouw conversiepercentage in korte tijd verdubbelen. Met onjuiste aanpassingen kun je het conversiepercentage ook net zo snel laten kelderen.

Ervaring scheelt mij tijd en jou geld

Wil je het maximale uit conversie optimalisatie halen? Dan zul je er veel tijd en aandacht in moeten steken. En tijd kost geld. Dankzij mijn 10+ jaar ervaring in online marketing weet ik precies wat wel werkt en wat niet werkt. Ik zet de meest rendabele en efficiënte strategie voor jouw website of webshop op. Scheelt mij tijd en jou dus geld.

Continu monitoren en verbeteren

Wil je het maximale uit conversie optimalisatie halen? Dan zul je er veel tijd en aandacht in moeten steken. En tijd kost geld. Door conversie optimalisatie uit te besteden houd je je handen vrij om te doen waar jij goed in bent: ondernemen. Dan zorg ik ervoor dat jij met je website of webshop meer omzet uit je bestaande bezoekers haalt. Deal?

CRO als sterke basis voor al jouw marketingactiviteiten

Investeren in een conversie optimalisatie specialist loont. Een goed verkopende website vormt namelijk de basis voor al jouw marketingactiviteiten.

  • Goed converterende website = makkelijker winstgevende reclamecampagnes opzetten
  • Meer rendement uit jouw online campagnes
  • Minder budget nodig om hetzelfde resultaat te bereiken als directe concurrenten
Een persoonlijk traject op maat

In 3 stappen naar een hoger conversiepercentage

Knap Online werkt niet met kant-en-klare, dure pakketten waar je vaak niet eens alles van nodig hebt. Voor elke klant stel ik een conversie optimalisatie traject op maat op. Hierin leg ik vast welke stappen worden uitgevoerd om de conversieratio te verbeteren. Het CRO-traject bestaat grofweg uit 3 fases.

1 — Analyse: knelpunten en kansen in kaart brengen

Een beter inzicht in de gebruikers van jouw website en webshop is ontzettend waardevol. Vaak zijn er simpele redenen te vinden waarom gebruikers niet overgaan tot aankoop. Ik vertel klanten daarom altijd dat je je eigen website moet zien en ervaren alsof je een bezoeker bent. Pas dan ontdek je waar knelpunten liggen en waar winst te behalen is.


Dit doet Knap Online voor jou:

  • Verzamelen van statistische data met tools zoals Google Analytics, Hotjar en Leadinfo
  • Achterhalen waar bezoekers afhaken of vastlopen
  • Beoordelen van belangrijkste pagina’s om te optimaliseren (laaghangend fruit)

2 — Online customer journey verbeteren

Net als in een fysieke winkel moet ook online de klantervaring perfect zijn.Websitebezoekers zijn tegenwoordig namelijk enorm kritisch en haken bij het minste of geringste obstakel af. De online customer journey – de spreekwoordelijke reis die websitebezoekers afleggen tot ze een aankoop bij jou doen – mag daarom geen obstakels bevatten. Door de customer journey te verbeteren zorg je er dus voor dat websitebezoekers moeiteloos tot een aankoop overgaan. 

Zo verbeter ik jouw customer journey:

  • Bovenal vertrouw ik op mijn gezond verstand en ruime ervaring als CRO-expert
  • Ik voer usability onderzoeken uit en breng alle stappen in de klantreis van jouw websitebezoekers in kaart
  • Ik help jou bij het verbeteren van de unique selling points van jouw product

3 — Optimaliseren van de conversieratio met A/B-tests

Het testen van verschillende varianten van jouw website is de beste manier om een hoge conversieratio te behalen. Helaas is het zo dat veel websites (nog) niet genoeg bezoekers hebben om de varianten goed met elkaar te vergelijken. Daar heb ik wat op gevonden: A/B-testen met herbruikbare blokken. Zo kan ik in één keer op meerdere pagina’s tegelijk testen, waardoor er alsnog een betrouwbaar uitsluitsel van de A/B-test komt!

Testen, testen, testen...

Growth hacking methode

‘Growth hacking’ houdt letterlijk in dat je snelle groei realiseert met relatief lage investeringen. Marketeers voeren hierbij snel achter elkaar experimenten uit op een breed scala aan marketingkanalen. De ‘growth hacking methode’ is vooral populair onder start-ups en scale-ups en is ook goed toe te passen op het MKB. Ik pas de principes van growth hacking – testen, testen, testen – altijd toe om de beste resultaten voor mijn klanten te behalen. 

Valkuilen voor jouw success

De grootste struikelblokken voor conversie

Veel bedrijven maken dezelfde fout

Conversie optimalisatie leren toepassen is vooral een kwestie van veel doen. Ik werk al meer dan 10 jaar binnen de online marketing en heb zowel grote als kleine bedrijven verder geholpen met hun e-commerce ambities. Opvallend genoeg zie ik dat de meeste bedrijven tegen dezelfde problemen aanlopen. Door een conversie optimalisatie bureau in te schakelen voorkom je dat jouw website conversie misloopt. Ik vertel je graag meer over de kansen die op je liggen te wachten. Vraag een vrijblijvend voorstel aan en ik kom binnen 24 uur bij je terug met een passend voorstel voor jouw bedrijf!
  • Er wordt nergens aangespoord tot het uitvoeren van een actie (‘call to action’) 
  • Bezoekers hebben geen idee wat je eigenlijk verkoopt
  • Bezoekers snappen de navigatie op je website niet goed
  • Bezoekers hebben geen vertrouwd gevoel bij de website
  • Het bestelproces is langdradig of onduidelijk
Mijn gouden tips en trucs

Versterk je boodschap en trek de aandacht

Op het internet heeft iedereen de concentratie van een goudvis. Het is dan ook niet gek als je niet precies weet hoe je jouw boodschap het beste overbrengt op je websitebezoekers. Ik deel graag een paar van mijn gouden tips en tricks met jou in een vrijblijvend 1-op-1 videogesprek.

  • Beperk toeters en bellen op je website. Minimaliseer afleiding en kom ter zake.
  • De kern van je boodschap komt beter over met minder woorden
  • Een overload aan informatie? Elke bezoeker haakt af
  • Een diepgaand en informatief artikel heeft vaak een hoger conversiepercentage
  • Ondersteun je boodschap met visuele elementen
  • Zorg dat je boodschap aansluit op de fase van de customer journey waar de bezoeker in zit
De juiste doelgroep

Retargeting kan leiden tot hogere conversie

Met de inzet van Google Ads en Facebook-advertenties kun je heel gericht bezoekers uit de juiste doelgroep naar je website leiden. Retargeting is een vorm van behavioral targeting en is erop gericht om potentiële klanten die je website eerder hebben bezocht over te halen tot een aankoop. Een succesvolle retargeting campagne opzetten die niet als opdringerig wordt ervaren, vergt wel kennis en ervaring. Knap Online heeft als full-service online marketing bureau hiervoor de beste specialisten in huis!

Van micro naar macro

Micro conversies & macro conversies binnenhalen

Bezoekers zijn vaak niet meteen bereid een product te kopen (macro conversie). Om deze bezoeker toch niet te verliezen is het goed om een e-mailadres te ontfutselen van deze bezoeker (micro conversie). Op deze manier kun je contact houden totdat deze persoon wel bereik is om jouw product te kopen. 

De eerste stap

Micro conversie

  • Het binnenhalen van een lead middels een nieuwsbrief of whitepaper download, die je kan omzetten naar een kopende klant.
Het hoofddoel

Macro conversie

  • Een nieuwe klant die een grote order plaatst
Een productaanbod dat aansluit

CRO voor een slecht product is hopeloos

Conversie optimalisatie gaat wat mij betreft verder dan enkel aanpassingen doorvoeren aan de website. Om echt goed te kunnen verkopen moet je productaanbod perfect aansluiten bij de doelgroep en het soort verkeer dat je binnenhaalt op de pagina waarop je het product aanbiedt. Ik denk graag met je mee over jouw productaanbod en hoe je deze nog scherper kan afstellen.

Rotterdamse aanpak: niet lullen, maar poetsen

Ik vind het belangrijk om open kaart te spelen en heb geen geheimen voor jou. Alles wat je wil weten over conversie optimalisatie, mag je mij vragen. Ook kun je van mij volledige transparantie verwachten over de kosten. Op elke factuur zie je precies hoeveel minuten ik waaraan heb besteed. 

Veelgestelde vragen

Ik krijg vaak aanvragen die niet passen bij mijn bedrijf, is conversie optimalisatie dan iets voor mij?

Misschien heb je wel honderden unieke websitebezoekers per dag, maar zijn er slechts 5 echt geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt. Dan geven kale statistieken al snel een vertekend beeld. Ik kijk daarom ook altijd naar het verhaal achter de statistieken. Ik zorg ervoor dat jouw website de juiste boodschap (call to action) bevat, zodat jouw sales pijplijn voortaan alleen nog klanten bevat waar je echt wat aan hebt.

Welke data verzamelt een conversie optimalisatie specialist?

Een conversie optimalisatie (CRO) specialist verzamelt uiteenlopende informatie over jouw websitebezoekers en hun gedrag. Zo kan met een heatmap tool in kaart worden gebracht welke onderdelen van je site de aandacht van jouw bezoekers trekken. Ook muis- & clicktrackers worden vaak ingezet om te analyseren waar bezoekers op klikken en hoe ze door de website scrollen. Realtime bezoekstatistieken houd een CRO-specialist vaak bij met Google Analytics.

→ Alle kwantitatieve en kwalitatieve data is geanonimiseerd, dus geen zorgen over privacyregels!

Is conversie optimalisatie een eenmalige investering of zit ik aan langlopende kosten vast?

In beide gevallen is het antwoord nee. Ik druk elke klant op het hart dat conversie optimalisatie een eindeloos proces is waar constant aandacht aan moet worden besteed. Bij elk element dat aangepast of toegevoegd wordt aan je website moet je nadenken (en het liefst ook testen) of dit de conversie gunstig beïnvloedt. 

Levert conversie optimalisatie direct resultaat op?

Het voordeel van conversie optimalisatie is dat een extreem kleine tekstuele of visuele aanpassing al een groot verschil kan maken in het conversiepercentage. Een conversie van 2% die verbeterd in 4% conversie, betekent onder de streep een verdubbeling van de winst voor jouw bedrijf. Quick win, right? Realiseer je wel dat conversie optimalisatie vooral een aanvulling is op andere marketingstrategieën, zoals een Google Ads-campagne of SEO/zoekmachine optimalisatie.

Wat zijn A/B-testen en waarom voer je een A/B-test eigenlijk uit?

Bij een A/B-test worden twee varianten van een website-onderdeel getest, bijvoorbeeld een bestelformulier. Jouw websitebezoekers krijgen een van de twee varianten te zien. Het doel van de A/B-test is kijken welke variant de meeste conversie oplevert (→ het beste aanslaat bij jouw doelgroep). Na de testperiode plaatsen we de variant met de hoogste conversieratio definitief op jouw website. 

Gratis

60 min durend (video)gesprek

Ik bewijs gratis mijn toegevoegde waarde

Geen verkooppraatjes, maar vrijblijvend advies

Sales gesprekken ben ik geen fan van. Bij Knap Online is de eerste workshop gratis. Kost mij even veel tijd, maar jij wordt er een stuk wijzer van. Achteraf krijg je van mij een marketingplan waarin alles nog even netjes onder elkaar staat. Doe ermee wat je wilt.

Ik doe niet geheimzinnig over wat iets kost. We kijken meteen of het mogelijk is om een no-cure no-pay afspraak te maken op een goed meetbare doelstelling.

Bij elke klant zie ik wel verbeterpunten, die makkelijk zelf uit te voeren zijn. Deze leveren jou vaak meteen iets op. Deze verbeterpunten zijn vaak op het gebied van SEO, SEA, conversie, of social marketing.

Inclusief marketingplan
Plan een moment

* Het kost niets en je zit nergens aan vast.