SEO teksten laten schrijven?
moeilijker dan je denkt

Wij schrijven (en ontwerpen) pagina’s en teksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines en gebruikers. Een SEO tekst laten schrijven heeft meer voordelen dan je denkt, maar is helaas ook moeilijker dan je denkt.

voordelen van een geoptimaliseerde tekst

  • Meer zoekverkeer op de zoekterm
  • Meer long-tail zoekverkeer
  • Hogere conversie
  • Lagere Google Ads klikprijzen
  • Topical boost voor andere pagina’s

in 8 stappen door ons website teksten laten schrijven

  1. 01

    Doelen bepalen

    Welk doel heeft de pagina. Nieuwe klanten of informeren. Welke actie zouden bezoekers moeten nemen?

  2. 02

    Zoekwoord onderzoek doen

    Wij kijken op welke zoekwoorden gezocht wordt en hoeveel verkeer dit op kan leveren.

  3. 03

    Analyse van de zoekresultaten

    Met behulp van zelfontwikkelde-software bepalen wij of meerdere zoekwoorden met een pagina/tekst getarget kunnen worden.

  4. 04

    Analyse van de concurrenten die wel ranken

    Welke eigenschappen hebben deze websites. Denk hierbij aan webtekst en code.

  5. 05

    Het vertalen van het model naar actiepunten

    Het modelleren van een website die succesvol zou moeten zijn in de zoekresultaten voor uw zoekwoord.

  6. 06

    Tekst schrijven en ontwerpen

    Na al het onderzoek kunnen we eindelijk aan de slag met het schrijven of redigeren van de tekst. Hierbij kijken we ook naar het ontwerp van de pagina.

  7. 07

    Tekst aanpassen aan long-tail verkeer

    Nadat de pagina online staat en er zoekverkeer binnenkomt, kunnen we kijken hoe we extra relevante long-tail keywords toe kunnen voegen aan de inhoud van de tekst.

veelgestelde vragen

  • sta ik dan bovenaan in Google?

    Dat ligt aan de concurrentie voor de zoektermen. In sommige gevallen is de algemene kracht van uw website genoeg om een topresultaat te halen. In andere gevallen is er linkbuilding nodig voor een top positie. Bekijk onze pagina No cure no pay zoekmachine optimalisatie

  • SEO kan ik toch zelf wel?

    Als je er genoeg tijd in steekt kan dit zeker, maar wij denk dat je er goed aan doet om te doen waar je goed in bent. In ons geval is dat zoekmachine optimalisatie. In jouw geval is dat waarschijnlijk je onderneming draaiende houden.

  • wat mag dat kosten?

    Dit is afhankelijke van het type content, of u de tekst zelf aanlevert (met aanwijzingen van ons) en hoeveel design en programmeerwerk er nodig is om er een goede pagina van te maken. Onze prijzen starten vanaf €60,- per pagina.

  • is meer tekst altijd beter?

    Absoluut niet! Kwaliteit gaat altijd voor kwantiteit. Daarnaast is dit afhankelijk van het zoekwoord. Bij sommige zoekwoorden verwachten gebruikers (en dus ook Google) uitgebreide tekst en bij andere zijn een paar regels genoeg.

  • moet ik het hele process laten uitbesteden?

    Nee. In veel gevallen is er al tekst deze kunnen wij voor u optimaliseren. Mits deze teksten aan bepaalde voorwaarden voldoen. De tekst moet inhoudelijk goed zijn wil het goed geoptimaliseerd kunnen worden. In veel branches is het voor ons niet mogelijk om een dergelijke tekst te laten schrijven. Hiervoor hebben wij jouw hulp nodig.

wat krijg je wel

  • een tekst die past bij de intentie van de zoekterm

    Gaat de zoekterm over iets kopen? Dan is het logisch dat er een mogelijkheid is om iets te kopen op de pagina. Is de zoekterm verdiepend? Bereid je dan voor op het schrijven van diepgaande informatie op je pagina.

  • een tekst die gemaakt is om te skimmen

    Hoeveel van deze pagina heb jij gelezen? Het is een wonder dat je dit leest. 80% Van de pagina wordt namelijk voorbij-gescrolled. Zorg dat de koppen van je pagina zo goed als het hele verhaal vertellen.

  • een design die de inhoud ondersteund

    Google kan de verhouding van tekst tot code van je pagina analyseren. Is jouw verhouding hetzelfde als de pagina’s die wel ranken, dan heb je een grotere kans dat jij ook rankt.

  • een tekst met relevante inhoud

    Is de informatie relevant voor de bezoeker? Dan is hij dat waarschijnlijk ook voor de zoekmachines.

wat krijg je niet

  • een lap tekst

    Dit horen wij vaak; “Op een website stond dat ik minimaal 600 woorden moest hebben, dus ik ben blijven schrijven tot ik dat gehaald heb”. Helaas gaat dit voor de bezoeker niet werken.

  • een tekst die vol staat met het zoekwoord

    “Keyword density”. Was heel belangrijk in 2012, maar doet nu meer kwaad dan goed. Voelt het raar om je zoekwoord te gebruiken? Doe het dan niet.

  • veel tekst zonder inhoud

    Zodra je tekst gaat schrijven voor alleen de zoekmachines ben je verkeerd bezig. Een goede tekst helpt je bezoeker.