Samen werken aan resultaat met garanties

SEO Specialist in Rotterdam

Zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO of search engine optimization genoemd) vraagt om kennis en ervaring. Schakel je Knap Online in, dan schakel je dé SEO specialist in Rotterdam met meer dan 10 jaar online marketing ervaring en passie voor het vak in.

Zelf een SEO-expert worden

Ondernemers die zelf aan de slag willen met SEO, help ik graag op weg. Heb je nog weinig ervaring met online marketing, dan is dit geen probleem. Ik ben bereid je alles in appels en peren uit te leggen. Mijn SEO-workshop volgen is ook handig als je bijvoorbeeld zelf webteksten wilt gaat schrijven. Kan jij zelf teksten schrijven die goed ranken, dan ben je vaak flink voordeliger uit qua SEO.

Volledig transparante werkwijze

Volledig inzicht in kosten en baten

Geen vage facturen.

Een goede samenwerking is de beste basis voor resultaat. Daarom ben ik volledig transparant over mijn werkwijze. Elke maand maak ik voor jou een begrijpelijke rapportage waarin je ziet welke SEO-werkzaamheden ik verricht en wat dit heeft opgeleverd. Geen mysterieuze facturen en vage resultaten. Maar 100% openheid van zaken en eerlijk advies, op maat. 

  • Volledig transparant
  • Maandelijkse rapportage
  • Geen vage resultaten of facturen
  • 100% openheid van zaken
Hoger in Google komen

Waarom een SEO-specialist inhuren?

SEO vereist namelijk steeds meer en meer specifieke kennis van het Google-algoritme. De topposities in Google haal je simpelweg niet meer door alleen wat zoekwoorden op je website te gebruiken. Slimme ondernemers schakelen daarom iemand met verstand van website optimalisatie in! 

  • Zoekwoordonderzoek met unieke zoekwoorden
  • Contentplan op maat
  • Aandacht voor on-page SEO en off-page SEO
  • Technische SEO aanpakken
No cure, no pay-garantie

SEO uitbesteden aan Knap Online

Knap Online is een full-service online marketing bureau met jarenlange ervaring op het gebied van SEO en tevreden klanten in diverse sectoren. Ik volg de ontwikkelingen en best practices op SEO-gebied al ruim 10 jaar op de voet. Daarom durf ik jou een no cure, no pay-garantie te geven. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik jouw bedrijf met mijn onderbouwde strategieën aan online succes kan helpen.

Zoekwoordonderzoek met unieke zoekwoorden

Om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines maak ik gebruik van zelf ontwikkelde tools. Hiermee kan ik in een handomdraai uitgebreide analyses doen en zoekwoorden die niet voor de hand liggen maar wel resultaat geven, op een rij zetten. Zo vind ik zoektermen waar je zelf misschien nog niet over had nagedacht en benutten we nieuwe kansen die jouw concurrenten nog niet hebben ontdekt. 

Contentplan op maat

Niet elke website heeft nieuwe teksten nodig. Soms is optimalisatie van bestaande webteksten al voldoende. Daarom stel ik voor jou een contentplan op maat op. Elk bedrijf en elke website is immers uniek. De SEO-tekstschrijvers van Knap Online zorgen ervoor dat alle teksten op je website informatief en van hoge kwaliteit zijn. Mocht je liever zelf de teksten schrijven, dan kan dat natuurlijk ook.

Aandacht voor on-page SEO en off-page SEO

Het succes van je website wordt bepaald door on-page SEO (o.a. titels, tussenkopjes, meta-omschrijving) en off-page SEO (o.a. linkbuilding, domein autoriteit, pagina autoriteit). On-page SEO verbetert de gebruiksvriendelijkheid van je website en zorgt ervoor dat jouw doelgroep vindt waar ze naar op zoek zijn. Met off-page SEO technieken geef je zoekmachines een seintje dat je site er toe doet.

Technische SEO aanpakken

Veel SEO bureaus besteden naar mijn mening veel te weinig aandacht aan de technische kant van SEO. Toch is technische SEO – laadsnelheid, indexeerbaarheid, crawlbaarheid – essentieel als je wilt dat Google jouw website met een hogere ranking beloond. Simpel gezegd: als je pagina niet snel genoeg is of niet goed kan worden uitgelezen door Google, dan is het hoog tijd dat we hier wat aan gaan doen!

Zoekmachine optimalisatie

SEO is geen kostenpost, maar een investering

Het inhuren van een SEO-expert is voor veel bedrijven een grote stap. Ik laat je graag zien dat budget vrijmaken voor zoekmachine optimalisatie een waardevolle investering is, waarbij je jouw inzet dubbel en dwars terugverdient. Want op het moment dat jouw website bovenaan in de zoekresultaten staat en je blijft optimaliseren, dan krijgen je concurrenten je daar niet snel weg.

Een toppositie op basis van testen

Het Google-algoritme is continu in ontwikkeling

Google wil gebruikers altijd zo relevant mogelijke antwoorden op hun zoekvraag geven. Daarom leert het Google-algoritme door machine learning steeds meer over hoe mensen informatie beoordelen en hoe menselijke taal (‘natural language’) in elkaar zit. Ook kan Google steeds beter de betrouwbaarheid van een bron inschatten en spam filteren uit de zoekresultaten. 

Meer dan 200 ranking factoren bepalen jouw positie

Google is heel goed in het bewaren van geheimen, neem dat maar van mij aan. Niemand weet 100% zeker hoe de volgorde van zoekresultaten wordt bepaald. Het enige dat bekend is, is dat er wel meer dan 200 factoren meewegen in deze ranking. Ik ben ervan overtuigd dat je met logisch redeneren en heel veel testen een heel eind komt als je de best werkende SEO ranking factoren wilt achterhalen.

5 manieren waarop Google BERT SEO heeft veranderd

In oktober 2019 voerde Google de grootste update (BERT) in 5 jaar tijd uit. Toen de BERT-update was doorgevoerd, veranderde van maar liefst 9 van de 10 websites de positie in de zoekresultaten. Ik heb al mijn tools ontwikkeld op basis van Google BERT. Alle strategieën die ik bedenk, zijn dus helemaal up-to-date en uitgerust op de laatste ontwikkelingen van Google. 

  1. Zorg dat de content op je website een duidelijke opbouw heeft. Denk aan overzichtelijke tussenkopjes, pakkende titels en voorkom lange verhalen.
  2. Schrijf voor je doelgroep en niet voor de zoekmachine. Onnatuurlijke zinsconstructies met geforceerde zoekwoordcombinaties worden keihard afgestraft door Google.
  3. Verdiep je in de zoekintentie van je doelgroep. Schrijf informatieve teksten volgens de SEO-richtlijnen en bedenk je welke vragen iemand uit je doelgroep kan hebben over je product of dienst.
  4. Verbeter de laadsnelheid van je website. Niemand heeft zin of tijd om lang te wachten tot de webpagina geladen is. Supersnel laden is de norm.
  5. Linkbuilding is belangrijker dan ooit. Op je website moeten links staan naar andere relevante website of pagina’s met aanvullende informatie. Ook backlinks – andere websites die doorlinken naar jouw pagina – zijn essentieel.
Optimization vs. advertising

Het verschil tussen SEO en SEA werkzaamheden

Het inhuren van een SEO-expert is voor veel bedrijven een grote stap. Ik laat je graag zien dat budget vrijmaken voor zoekmachine optimalisatie een waardevolle investering is, waarbij je jouw inzet dubbel en dwars terugverdient. Want op het moment dat jouw website bovenaan in de zoekresultaten staat en je blijft optimaliseren, dan krijgen je concurrenten je daar niet snel weg.

Search engine optimization

SEO

  • De juiste aanpassingen op je website leveren je een betere plek op in de zoekresultaten
  • Structureel meer bezoekers naar je website
  • Niet aangeduid als advertentie
  • Investeren van tijd en moeite nodig om hoger in de zoekresultaten te komen, wel blijvend resultaat als SEO wordt bijgehouden
  • CTR (doorklikpercentage) is hoger dan bij SEA
  • Vaste prijsafspraken met SEO-specialist, tijd-budget wordt nooit overschreden
Search engine advertising

SEA

  • Tegen betaling komt jouw website boven de normale zoekresultaten te staan
  • Quick win-strategie bij bijvoorbeeld uitverkoop
  • Zoekresultaat gemarkeerd als advertentie
  • Direct resultaat, maar hoge positie ook direct kwijt na stopzetten advertentie
  • CTR (click-through-rate) is lager dan bij SEO
  • Pay per click, variabele kosten afhankelijk van populariteit zoekwoord
Verdubbel jouw conversie

SEO + conversie optimalisatie = meest winstgevend

Mijn advies aan ondernemers is om SEO altijd in de context van een complete online marketingstrategie uit te voeren (want 1+1=11). Door de ‘unique selling points’ van jouw bedrijf te benadrukken of een beter conversiedoel op te stellen, kun je veel meer uit je SEO campagne halen. Verdubbel je jouw conversie, dan leveren alle SEO-werkzaamheden direct twee keer zo veel op. 

Vraag een voorstel aan en ontdek jouw SEO-kansen

Lijkt het je wat om kennis te maken en wellicht een samenwerking op te zetten? Laat mij weten waar ik je bij kan helpen en ik kom binnen 24 uur met een passend voorstel bij je terug. Je mag mij natuurlijk ook altijd even bellen, graag zelfs!

Veelgestelde vragen

Wat zijn LSI-keywords?

LSI staat voor ‘latent semantic indexing’. LSI-keywords zijn vaak termen en woorden die logisch samenhangen met jouw hoofdzoekwoord. Door LSI-keywords te verwerken in je teksten, kan de zoekmachine zien dat jouw pagina relevante informatie bevat voor gebruikers. Een goede SEO-tekst bevat als vanzelf LSI-keywords, zonder dat een SEO-specialist daar veel moeite voor hoeft te doen.

Kan Knap Online ook lokale SEO verzorgen?

Jazeker, als SEO specialist in Rotterdam krijgen we zelfs regelmatig verzoeken binnen van bedrijven uit Rotterdam en omgeving voor lokale zoekmachine optimalisatie. Om in jouw regio bovenaan in Google te komen, is namelijk meer nodig dan alleen een plaatsnaam toevoegen aan een algemene zoekterm. Knap Online verzorgt o.a. local citations, lokale backlinks en andere lokale ranking factoren. 

Wat wordt er bedoeld met quick wins?

Een quick win is een aanpassing die je zonder al teveel moeite, tijd en geld direct resultaat oplevert. Quick wins zie je vooral bij websites die nog niet zo’n sterke SEO-basis hebben. Pas je daarna SEO-technieken toe, dan is de kans enorm groot dat de site in no-time omhoog schiet in de zoekresultaten. Bij websites die al verder zijn in het optimalisatieproces, komen quick wins minder vaak voor.

Hoe zet Knap Online linkbuilding in op mijn website?

Ik heb een tool ontwikkeld die in een paar klikken inzicht geeft in de meest relevante links. Ik kijk altijd naar de waarde die een link toevoegt en varieer waar mogelijk betaalde links af met gratis linkbuilding. Bij betaalde linkbuilding geef ik de voorkeur aan gekochte links boven gehuurde links. Huren betekent namelijk terugkerende uitgaven en biedt geen enkele garantie voor duurzame groei. 

Gratis

60 min durend (video)gesprek

Ik bewijs gratis mijn toegevoegde waarde

Geen verkooppraatjes, maar vrijblijvend advies

Sales gesprekken ben ik geen fan van. Bij Knap Online is de eerste workshop gratis. Kost mij even veel tijd, maar jij wordt er een stuk wijzer van. Achteraf krijg je van mij een marketingplan waarin alles nog even netjes onder elkaar staat. Doe ermee wat je wilt.

Ik doe niet geheimzinnig over wat iets kost. We kijken meteen of het mogelijk is om een no-cure no-pay afspraak te maken op een goed meetbare doelstelling.

Bij elke klant zie ik wel verbeterpunten, die makkelijk zelf uit te voeren zijn. Deze leveren jou vaak meteen iets op. Deze verbeterpunten zijn vaak op het gebied van SEO, SEA, conversie, of social marketing.

Inclusief marketingplan
Plan een moment

* Het kost niets en je zit nergens aan vast.