SEO tekstschrijver voor ijzersterke teksten

Wat doet een SEO tekstschrijver?

Een SEO tekstschrijver voorziet jouw website van informatieve teksten die goed in de smaak vallen bij websitebezoekers én bij zoekmachines. Om goed vindbaar te zijn in Google gebruikt een SEO tekstschrijver zoekwoorden. Deze zoekwoorden sluiten aan bij de zoekintentie van jouw doelgroep en komen op ongedwongen wijze in de tekst terug. Je kunt een SEO tekstschrijver onder meer inschakelen voor:

  • schrijven van nieuwe SEO webteksten (o.a. landingspagina, productpagina’s)
  • optimaliseren van jouw huidige webteksten 
  • schrijven van SEO blogs
  • uitwerken van social media posts
  • schrijven van advertorials

Waarom zijn SEO teksten onmisbaar op jouw website?

  • SEO teksten verbeteren de vindbaarheid van jouw website in zoekmachines
    → Betere vindbaarheid = meer geïnteresseerde websitebezoekers uit jouw doelgroep

  • Kwalitatieve en informatie webteksten leveren meer tevreden websitebezoekers op
    → Meer tevreden bezoekers = meer aankopen = meer rendement uit jouw website

Waarom een ervaren SEO tekstschrijver van Knap Online inschakelen?

Knap Online schrijft SEO teksten die resultaat opleveren

Dankzij zelfontwikkelde tools (op basis van AI) weet Knap Online in een paar klikken op welke zoekwoorden en zoekintenties de top 100 van jouw directe concurrenten scoort. Onze SEO tekstschrijvers zorgen er vervolgens voor dat jouw teksten inhoudelijk sterker en begrijpelijker worden dan die van de concurrentie. Zo zet jij de eerste stap naar een toppositie in Google!

Knap Online schrijft SEO teksten voor iedere branche

Knap Online werkt samen met MKB-bedrijven, zelfstandigen en grote bedrijven in uiteenlopende sectoren. Denk bijvoorbeeld aan schildersbedrijven en aannemers, maar ook culturele instellingen, advocatenpraktijken en overheidsinstanties. SEO tekstschrijvers van Knap Online zijn dus van alle markten thuis. Moeiteloos vinden zij de juiste tone of voice (zakelijk of commercieel) voor jouw SEO teksten.

Flexibele samenwerking op basis van jouw wensen

Ieder bedrijf is uniek. Knap Online werkt daarom niet met kant-en-klare pakketten. Ik overleg met jou wat de beste manier van samenwerken is. Praktisch en budgettechnisch gezien. Heb je zelf al uitgewerkte plannen voor teksten, dan werkt een SEO tekstschrijver die verder voor jou uit. Liever alles uit handen geven? Geen probleem, ook dat heeft Knap Online zo voor jou geregeld.  

Geen kleine lettertjes: samenwerken zonder dichtgetimmerd contract

De SEO tekstschrijvers van Knap Online leveren kwaliteit. Daar ben ik zo van overtuigd dat ik jou niet verplicht tot het tekenen van een dichtgetimmerd contract. Nu niet en in de toekomst niet. Bovendien werkt Knap Online met een ‘No Cure, No Pay’-garantie voor meetbare doelstellingen. Jij betaalt pas als ik de afgesproken doelstelling waarmaak. Wel zo eerlijk, toch?

Hoeveel kost het inschakelen van een SEO tekstschrijver?

Knap Online werkt met vaste uurtarieven voor SEO tekstschrijvers. Afhankelijk van het niveau van de tekst, de concurrentie op de zoekintentie en het eventuele extra voorbereidende werk ligt het uurtarief tussen de €30 en €50. Het uurtarief kan per tekst verschillen. 

Standaard

Creatief

Expert

€30 per uur

€40 per uur

€50 per uur

Tekst op basis van input klant

Korte bespreking (15 min)

Uitgebreidere bespreking (30 min)

Geen aanvullende research

Basic content research

Uitgebreide content research

100% transparantie over gemaakte kosten

Bij Knap Online stel jij als klant elke maand een vast budget beschikbaar. Op basis hiervan bepaal ik samen met jou waar de SEO tekstschrijvers aan gaan werken. Hierbij stellen we prioriteiten en staat het behalen van jouw doelen altijd voorop. Aan het eind van de maand nemen we de verrichte werkzaamheden door. Op de factuur staat tot op de minuut nauwkeurig gespecificeerd wat alles heeft gekost.

Zijn SEO-teksten genoeg voor een toppositie in Google?

Nee, het optimaliseren van webteksten alleen gaat in de meeste gevallen geen toppositie in Google opleveren. Daarvoor is het belangrijk dat ook de techniek (o.a. laadsnelheid, technische opbouw en gebruiksvriendelijkheid) en autoriteit (o.a. goed linkprofiel) van jouw website geoptimaliseerd worden. Wat dit voor jouw website precies inhoudt, vertel ik je graag persoonlijk. Even bellen?

Waar moet een goede SEO-tekst aan voldoen?

IJzersterke inhoud

Het allerbelangrijkste van een SEO-tekst is de inhoud. Vinden zoekmachinegebruikers namelijk niet op jouw pagina waar ze naar op zoek zijn, dan klikken ze jouw website net zo makkelijk weer weg. Zo simpel is het. 

Headings en subkoppen

Wil je de aandacht van websitebezoekers in één oogopslag pakken? Gebruik duidelijke koppen die kort en bondig samenvatten waar de alinea over gaat. Verwerk in de headings en subkoppen ook altijd een thematisch zoekwoord. Door de titels van jouw tekst een SEO title tag (een stukje HTML-code) mee te geven, weet Google nog beter op welke zoekintentie jouw tekst aansluit. 

Meta description

Op de zoekresultatenpagina laat Google van elke website een korte ‘preview’ zien. Door de juiste informatie in deze ‘meta description’ te plaatsen, kun je geïnteresseerde zoekmachinegebruikers over de streep trekken naar jouw website.

Keywords

Om vindbaar te zijn in de zoekmachines is het essentieel dat jouw teksten de juiste keywords bevatten. Een van de grootste valkuilen bij het schrijven van SEO teksten is echter het onnatuurlijk of spammerig gebruik van zoekwoorden. Zorg dat keywords op natuurlijke wijze in de tekst terugkomen. Met een inhoudelijk goed verhaal ben je hiermee vaak al een eind op weg.

Linkstructuur

Een professioneel SEO tekstschrijver zorgt ervoor dat jouw teksten voorzien worden van interne en externe links. Interne links zijn doorklikbare verwijzingen naar andere pagina’s op jouw eigen website. Bij een externe link stuur je jouw gebruikers door naar een andere website. Met een sterke linkstructuur heb je een streepje voor in Google. Een linkbuilding specialist kan je hierbij helpen.

Veel variatie

Om de aandacht van jouw lezers vast te houden is het belangrijk om veel te variëren. Denk aan het gebruik van afbeeldingen (met alt-tags), micro-animaties, infographics of andere visuele content. Daarnaast is het handig als lezers jouw tekst kunnen ‘scannen’. Gebruik bijvoorbeeld bulletpoints, tabellen of andere opsommingen. 

Knap Online logo
  • Gemiddeld 40% goedkoper
  • No-nonsense aanpak
  • Samenwerken aan resultaat
  • Zeer snelle turn-around