Full Service Internetbureau

Conversie optimalisatie (CRO) specialist in Rotterdam

€2000

Een website die goed scoort in de zoekmachine is top, maar levert je bedrijf nog niet direct meer klanten en meer omzet op. Websitebezoekers omzetten in kopende klanten, dat is jouw doel. Als ervaren conversie optimalisatie (CRO) specialist in Rotterdam weet ik wat jij en je bedrijf nodig hebben om meer resultaat uit je website te halen. Geen zoete praatjes, maar keihard resultaat.

Zij gingen je voor.

Klanten die ik hiermee heb geholpen:

Voordat we van start gaan

Wat zijn de stappen vooraf?

Voordat we van start gaan, zijn de volgende stappen vaak logisch om eerst te nemen.

Klaar! En nu?

Wat zouden we erna goed kunnen doen?

Dit zijn de eventuele vervolgstappen die we goed zouden kunnen nemen.

De bekende weg

Veelgestelde vragen

  • Ik krijg vaak aanvragen die niet passen bij mijn bedrijf, is conversie optimalisatie dan iets voor mij?

    Misschien heb je wel honderden unieke websitebezoekers per dag, maar zijn er slechts 5 echt geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt. Dan geven kale statistieken al snel een vertekend beeld. Ik kijk daarom ook altijd naar het verhaal achter de statistieken. Ik zorg ervoor dat jouw website de juiste boodschap (call to action) bevat, zodat jouw sales pijplijn voortaan alleen nog klanten bevat waar je echt wat aan hebt.

  • Welke data verzamelt een conversie optimalisatie specialist?

    Een conversie optimalisatie (CRO) specialist verzamelt uiteenlopende informatie over jouw websitebezoekers en hun gedrag. Zo kan met een heatmap tool in kaart worden gebracht welke onderdelen van je site de aandacht van jouw bezoekers trekken. Ook muis- & clicktrackers worden vaak ingezet om te analyseren waar bezoekers op klikken en hoe ze door de website scrollen. Realtime bezoekstatistieken houd een CRO-specialist vaak bij met Google Analytics.

    → Alle kwantitatieve en kwalitatieve data is geanonimiseerd, dus geen zorgen over privacyregels!

  • Is conversie optimalisatie een eenmalige investering of zit ik aan langlopende kosten vast?

    In beide gevallen is het antwoord nee. Ik druk elke klant op het hart dat conversie optimalisatie een eindeloos proces is waar constant aandacht aan moet worden besteed. Bij elk element dat aangepast of toegevoegd wordt aan je website moet je nadenken (en het liefst ook testen) of dit de conversie gunstig beïnvloedt.

  • Levert conversie optimalisatie direct resultaat op?

    Het voordeel van conversie optimalisatie is dat een extreem kleine tekstuele of visuele aanpassing al een groot verschil kan maken in het conversiepercentage. Een conversie van 2% die verbetert in 4% conversie, betekent onder de streep een verdubbeling van de winst voor jouw bedrijf. Quick win, right? Realiseer je wel dat conversie optimalisatie vooral een aanvulling is op andere marketingstrategieën, zoals een Google Ads-campagne of SEO/zoekmachine optimalisatie.

  • Wat zijn A/B-testen en waarom voer je een A/B-test eigenlijk uit?

    Bij een A/B-test worden twee varianten van een website-onderdeel getest, bijvoorbeeld een bestelformulier. Jouw websitebezoekers krijgen een van de twee varianten te zien. Het doel van de A/B-test is kijken welke variant de meeste conversie oplevert (→ het beste aanslaat bij jouw doelgroep). Na de testperiode plaatsen we de variant met de hoogste conversieratio definitief op jouw website.