Full Service Internetbureau

Rotterdams SEO bureau inschakelen dat jou wél hoger in Google krijgt

€1500

Met minimaal budget een maximaal resultaat uit de zoekmachines halen? Knap Online is een SEO Bureau dat topposities in Google behaalt voor haar klanten. Met een gezonde no-nonsense mentaliteit en duidelijke afspraken zorg we ervoor dat jouw bedrijf beter gevonden wordt in de zoekmachines.

Zij gingen je voor.

Klanten die ik hiermee heb geholpen:

Voordat we van start gaan

Wat zijn de stappen vooraf?

Voordat we van start gaan, zijn de volgende stappen vaak logisch om eerst te nemen.

Klaar! En nu?

Wat zouden we erna goed kunnen doen?

Dit zijn de eventuele vervolgstappen die we goed zouden kunnen nemen.

De bekende weg

Veelgestelde vragen

  • Welke SEO-strategie past bij mijn website?

    Geen enkel bedrijf is precies hetzelfde. De weg naar SEO-succes verschilt per case. Daarom zal ik altijd een actieplan opstellen gebaseerd op jouw onderneming. Het meest efficiënte pad naar meer gerichte bezoekers en conversie, hangt onder meer af van je budget en wensen. Op basis van het beschikbare budget, pak ik altijd eerst aan wat het hardst nodig is om resultaat te behalen.

  • Hoe weet Knap Online waar mijn doelgroep naar zoekt?

    Voordat ik een SEO-optimalisatie uitvoer, ga ik op zoek naar unieke zoekwoorden die bij jouw business passen. Met zelf ontwikkelde software voer ik een uitgebreid zoekwoordonderzoek uit. Hierdoor krijg ik inzicht in de belangrijkste zoektermen, concurrentie en zoekvolume binnen je doelgroep. Ook long tail zoekwoorden met een lager zoekvolume en lagere concurrentie vallen hieronder.

  • Hoe bepaalt Google de volgorde van de zoekresultaten?

    Op welke zoekterm je ook zoekt, Google zet altijd de meeste relevante pagina’s bovenaan in de zoekresultaten. Het is dus belangrijk dat jouw website aan een aantal voorwaarden voldoet. Denk hierbij aan technische en inhoudelijke aspecten die je pagina beter vindbaar maken, zoals:

    • een goede structuur van je website
    • voorkom technische fouten en niet optimale HTML-codes
    • een optimale laadsnelheid
    • een duidelijke paginatitel
    • een overtuigende meta-description
    • interne links naar bijvoorbeeld een service- of contactpagina
    • externe links naar gezaghebbende websites met meer informatie voor bezoekers
    • relevante, inhoudelijke SEO-content rankt beter
    • kwaliteit staat boven kwantiteit
  • Is Google Ads noodzakelijk voor SEO?

    Een effectieve campagne in Google Ads gaat hand in hand met SEO. Een goed geoptimaliseerde pagina heeft namelijk een lagere prijs in Google Ads. In Google Ads kun je bovendien bieden op basis van CPC (kosten per klik) en is het bijvoorbeeld mogelijk om links te huren. In branches waar extreem veel concurrentie is (zoals slotenmakers, verbouwing websites, advocatenkantoren), is het zaak om advertentiebudgetten slim uit te geven. Want in extreem competitieve branches staat degene met hoogste budget altijd bovenaan.

     

  • Wat is AMP en is het goed voor SEO?

    Meer dan 1/3e van alle internetgebruikers surft tegenwoordig op hun telefoon of tablet in plaats van de computer. Het is daarom ontzettend belangrijk dat jouw SEO-pagina’s goed vindbaar zijn op smartphones en tablets. Door AMP (accelerated mobile pages) toe te passen op je webpagina’s, scoort jouw website beter dan traditionele sites wanneer iemand mobiel zoekt. Een AMP-website herken je in Google aan een kleine bliksemschicht in de zoekresultaten.

  • Alles over SEO kun je toch gewoon gratis op internet vinden?

    In zekere zin klopt het dat alle informatie over SEO online vrij beschikbaar is. Het kost wel erg veel tijd om al deze informatie tot je te nemen. Bovendien is het goed om je te realiseren dat je de ervaring mist om te weten wat wel werkt en niet werkt en wat je in welke situatie moet toepassen. Ik heb die ervaring en kan jou dus veel tijd en dus ook geld besparen.

     

  • Wat zijn rich snippets en wat kun je ermee?

    Het doel van Google is om bezoekers een zo compleet mogelijk beeld van een website te geven. Daarom laat Google tegenwoordig steeds vaker extra informatie zien bij de zoekresultaten, zoals bijvoorbeeld een productbeoordeling of de prijs en beschikbaarheid van een product op een bepaalde website. Dit noemen online marketeers in dure woorden rich snippets. Door zogenoemde ‘structured data’ (stukjes code) toe te voegen op je pagina, vertel je Google welke informatie er in de zoekresultaten extra kan worden uitgelicht.

     

  • Hoelang is een perfecte meta-description?

    Google is altijd in ontwikkeling en probeert regelmatig nieuwe dingen uit. De lengte van de meta-omschrijving die bezoekers te zien krijgen varieert daarom ook regelmatig. Ikzelf hanteer altijd een aantal ‘regels’ voor de perfecte meta-description:

    • gemiddeld 164 karakters op desktop schermen
    • gemiddeld 120 karakters op mobiele schermen
    • belangrijkste informatie tussen de 110-120 karakters plaatsen
  • Wat is de ideale opbouw van een SEO-titel?

    Het Google-algoritme is continu in ontwikkeling. Er zijn daarom geen SEO-richtlijnen die altijd gelden voor elke website. Het is dus heel belangrijk om goed na te denken over de SEO-titel die je aan een pagina geeft. Met deze vuistregels tover ik jouw SEO-titel om in een echte klikmachine:

    • niet te lang, niet te kort: gemiddeld 55 karakters
    • belangrijkste zoekterm waar mogelijk aan het begin gebruiken
    • bedrijfsnaam aan het einde
    • uniek en relevant: opvallen tussen je concurrent is cruciaal
    • aansluitend bij de zoekintentie van je doelgroep
  • Wat is crawlability en waarom is het zo belangrijk voor SEO?

    Crawlability is een ingewikkelde term om aan te geven dat zoekmachines zoals Google links in de content van jouw site kunnen lezen en volgen. Door de crawlability van je website te verbeteren, begrijpt Google beter waar je website over gaat. Ik zie crawlability daarom als een integraal onderdeel van SEO. Voor een optimale online vindbaarheid is het namelijk essentieel dat Google snapt waar je website over gaat. Alleen dan komen de juiste bezoekers uit je doelgroep op jouw pagina terecht.