Meer websitebezoekers, meer leads én meer terugkerende klanten

Linkbuilding uitbesteden aan bureau met specialisten

€600

Jouw website beter laten scoren in Google? En meer relevante bezoekers naar je website trekken? Dan moet het linkprofiel van je website tip-top in orde zijn. Linkbuilding uitbesteden aan een bureau met specialisten is hiervoor de beste keuze. Het maatwerk linkbuilding traject van Knap Online levert concrete resultaten op, zonder langlopende contracten of torenhoge rekeningen.

Zij gingen je voor.

Klanten die ik hiermee heb geholpen:

Voordat we van start gaan

Wat zijn de stappen vooraf?

Voordat we van start gaan, zijn de volgende stappen vaak logisch om eerst te nemen.

Klaar! En nu?

Wat zouden we erna goed kunnen doen?

Dit zijn de eventuele vervolgstappen die we goed zouden kunnen nemen.

De bekende weg

Veelgestelde vragen

  • Hoe weet Knap Online welke linkbuilding technieken werken en welke niet?

    Linkbuilding is in mijn eigen ogen vooral een kwestie van leren uit de praktijk. Niet alle technieken zullen de vooruitgang van Google of nieuwe updates van het algoritme overleven. Alle technieken die ik toepas op websites van klanten, zijn bewezen effectief. Er zijn vrij veel technieken waarvan men roept dat ze niet meer werken (vooral Google zelf). Toch ranken websites er nog steeds goed mee.

  • Kan ik ook linkbuilding uitbesteden en de rest van mijn online marketing zelf doen?

    Alle internet marketing diensten die Knap Online aanbiedt, kun je los van elkaar afnemen. Wil je linkbuilding uitbesteden aan een bureau met specialisten, maar zelf aan de slag met social media marketing of e-mailmarketing? Dat is geen enkel probleem. Ik voorzie je graag van een passend advies en maak vrijblijvend een offerte voor jouw bedrijf. Zullen we binnenkort even bellen?

  • Wat houdt ‘broken linkbuilding’ in?

    Bij broken linkbuilding speelt een linkbuilding specialist in op niet-werkende links op goed scorende, externe webpagina’s. Door dode links op te sporen en aan te kaarten, kun je je website onder de aandacht brengen bij websitebeheerders. Je kunt jouw pagina dan als alternatief aanbieden. Broken linkbuilding is een behoorlijk tijdrovend klusje, maar levert je vaak wel nieuwe websitebezoekers op.

  • Is een ‘linkbait’ een goede linkbuilding strategie?

    Linkbaiting is marketingtaal voor het ‘vissen’ naar een link. Door interessante content aan te bieden aan bijvoorbeeld bloggers of websitebeheerders, kun je met relatief weinig moeite waardevolle links binnenhalen. Je vraagt niet expliciet of een externe partij jouw link wilt plaatsen, maar je biedt content aan die voor een andere website interessant kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan:

    • Een artikel met tips hoe je korting kunt scoren op populaire producten
    • Een persbericht met een link erin naar achterliggende informatie op jouw site
  • Wat is het verschil tussen de CF (citation flow) en TF (trust flow) van een website?

    Goede vraag. Citation flow is een term waarmee wordt aangegeven hoeveel links een linkprofiel bevat. Hoe meer links, hoe hoger de citation flow van de pagina zou moeten zijn. De trust flow richt zich meer op de kwaliteit van de links in je linkprofiel. De trust flow is hoger als jouw linkprofiel veel backlinks bevat vanaf betrouwbare, kwalitatieve websites.

    Let er hierbij wel op dat dit scores zijn die door externe partijen (Moz, Majestic en Ahrefs) toebedeeld worden aan links. Het kan dus heel goed zijn dat deze niet overeenkomen met wat Google van de URL vindt. Staar je dus niet dood op deze scores. Het is namelijk erg makkelijk om deze scores te manipuleren. Relevantie is nog steeds koning.

  • Wat houdt Domain Rating (DR) in?

    De autoriteit van jouw website wordt uitgedrukt in een DR-waarde van 1-100. Hoe hoger de DR-score, hoe waarschijnlijker het is dat jouw website op eigen kracht websitebezoekers binnenhaalt. Domain Rating is een relatief getal. Vergelijk je score dus altijd met concurrerende websites en streef niet naar een vast getal. De DR-score staat los van Google en kun je checken met de SEO-tool Ahrefs.

  • Wat is PageRank en wat betekent het voor mijn linkbuilding?

    PageRank kan slaan op twee dingen: de score die Google in de beginjaren gaf aan een URL of het recursieve algoritme dat gebruikt wordt voor het berekenen van de centraliteit van knooppunten in een linknetwerk. De PageRank-score wordt inmiddels niet meer door Google geüpdatet en is daarmee in verval geraakt. Het algoritme is daarentegen wel degelijk nu nog in gebruik.

    Het PageRank-algoritme bepaalt grofweg de autoriteit van jouw website (aan de hand van de links naar jouw website). Ook wordt dit algoritme gebruikt voor het berekenen van tal van andere factoren, zoals betrouwbaarheid en relevantie. Wil je jouw pagina hoog in de zoekresultaten terugzien, dan is het verkrijgen van relevante en autoritaire links door linkbuilding dus een belangrijke stap.

  • Hoe vaak checkt Google mijn website op verbeteringen?

    Zoekmachines hebben speciale programma’s (spiders/Googlebot) ontwikkeld waarmee ze websites kunnen uitlezen. Dit heet crawlen. Google bepaalt met een algoritme welke websites gecrawld worden. De frequentie van crawlen wordt o.a. bepaald op basis van betrouwbaarheid, de autoriteit van het domein en hoe vaak de paginacontent geüpdatet wordt. De autoriteit wordt beïnvloed door linkbuilding.

  • Kan een andere ‘anchor tekst’ een verschil maken bij linkbuilding?

    Een anchortext is een doorklikbaar woord of stukje tekst. Als websitebezoekers hierop klikken, komen ze op een andere (externe) pagina terecht. Een relevante anchor text kan helpen voor het ranken van jouw pagina. De tekst rondom de link wordt gebruikt om relevantie mee te geven aan het domein waar je naartoe linkt. Let op dat je het niet te bont maakt met linkjes in teksten, dat werkt averechts.