Meer websitebezoekers, meer leads én meer terugkerende klanten

Marketing automation specialist Rotterdam

€900

Jouw marketingbudget effectief en doelgericht inzetten? Marketing automation is dé manier om op efficiënte wijze websitebezoekers met interesse in jouw product of dienst binnen te halen als klant. Knap Online kent als ervaren marketing automation specialist uit Rotterdam het klappen van de zweep. Samen met jou haal ik dan ook maximaal resultaat uit jouw marketingcampagnes!

Zij gingen je voor.

Klanten die ik hiermee heb geholpen:

Voordat we van start gaan

Wat zijn de stappen vooraf?

Voordat we van start gaan, zijn de volgende stappen vaak logisch om eerst te nemen.

Klaar! En nu?

Wat zouden we erna goed kunnen doen?

Dit zijn de eventuele vervolgstappen die we goed zouden kunnen nemen.

De bekende weg

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn marketing automation flows?

    Wanneer iemand het heeft over ‘marketing automation flows’ worden de acties of taken bedoeld die je met behulp van marketing automation software kunt automatiseren. Een ‘flow’ kun je zien als een hengel die je uitwerpt: met een gepersonaliseerde actie probeer je een nieuwe klant aan de haak te slaan. Een aantal voorbeelden van marketing automation flows zijn bijvoorbeeld:

    • Aanbieden van relevante content → inspelen op zoekterm waarop (eerder) gezocht is
    • Welkomstmail nieuwe klant → vergroot kans dat klant terugkeert voor volgende aankoop
    • Reminder producten in winkelmand → vergroot kans dat aankoop alsnog plaatsvindt
    • Vragen om review → positieve reviews stimuleren vertrouwen in merk, product of dienst
    • Nieuwsbriefaanmelding → abonnees ontvangen gepersonaliseerd welkomstbericht
  • Gebruik je outbound kanalen bij marketing automation?

    In principe maak je bij marketing automation geen gebruik van outbound marketing. Marketing automation gebeurt vaak in combinatie met inbound marketing, omdat deze strategie al gericht is op het bereiken van een specifieke doelgroep. Bij marketing automation kan er tot op zekere hoogte wel sprake zijn van ‘push’-marketing: denk aan het versturen van browsernotificaties of in-app pushberichten.

  • Wat is lead scoring?

    Lead scoring (ook wel ‘lead nurturing’ genoemd) is een vorm van leadmanagement. Met een lead wordt binnen de marketing iemand bedoeld die interesse heeft getoond in jouw bedrijf en (contact)gegevens heeft achtergelaten. Bij lead scoring breng je demografische kenmerken en het gedrag van leads in kaart. Dit gebruik je om individuele leads op het juiste moment te benaderen met de juiste informatie.

  • Wat is AutoPilot?

    AutoPilot is een van de vele marketing automation tools die specialisten gebruiken. Ten opzichte van marketing automation tools als Hubspot en Salesforce Pardot (B2B marketing automation tool) is AutoPilot iets goedkoper. AutoPilot biedt ook een gratis account met beperkte mogelijkheden aan (Freemium-toegang) voor kleine ondernemers.

  • Wat is MailChimp?

    MailChimp is een veelgebruikt platform voor het bedrijfsmatig versturen van e-mails. Binnen MailChimp is het mogelijk om mailings te automatiseren en personaliseren. Dit wordt ook wel e-mailmarketing automation genoemd. Een groot voordeel van MailChimp is dat het systeem goed te combineren is met verschillende CMS’en (o.a. WordPress, Magento, Joomla en Shopify).

  • Wat is CRM-marketing?

    CRM staat voor ‘customer relationship management’ oftewel het managen van klantrelaties. Bij CRM-marketing staat het beheren en optimaliseren van (bestaande) klantrelaties voorop. CRM-marketing is niet hetzelfde als marketing automation. Kort gezegd gebruik je CRM-software om de leads die zijn bereikt met marketing automation het laatste zetje te geven tot (vaste) klant.

  • Wat is full funnel marketing?

    Full funnel marketing is een marketingstrategie waarbij je (potentiële) klanten van oriëntatie tot aankoop voorziet van relevante informatie. Hierbij zet je doorgaans veel verschillende kanalen in, waaronder social media, e-mails en zoekmachines. Welk kanaal en welke marketingboodschap je inzet, hangt net als bij marketing automation af van de individuele behoefte van de potentiële klant.