Samen werken aan resultaat met garanties

SEO uitbesteden Rotterdam

Wil je jouw online business laten groeien maar ontbreekt het je aan tijd of kennis? Knap Online uit Rotterdam heeft jarenlange ervaring met online marketing en zoekmachineoptimalisatie. En dankzij mijn no cure, no pay-garantie kun jij SEO uitbesteden zonder zorgen!

Performance based SEO

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization (in het Nederlands: zoekmachineoptimalisatie). SEO bestaat uit behoorlijk wat verschillende onderdelen, zoals contentoptimalisatie, linkbuilding, conversieoptimalisatie en technische SEO. Het doel van SEO is om een website zo goed mogelijk vindbaar te maken in zoekmachines op zoekwoorden die veel worden gebruikt door de doelgroep.

Wanneer is SEO uitbesteden verstandig?

SEO is een langetermijnstrategie waar je continu aandacht aan moet besteden. Ook als jouw website op dit moment goed scoort in Google, moet je blijven investeren in SEO. De voornaamste reden waarom ondernemers SEO uitbesteden aan een SEO-specialist is dan ook tijdgebrek. Ook is het inschakelen van een SEO-specialist aan te raden als je zelf weinig kennis en ervaring met online marketing hebt.

Is SEO ook geschikt voor lokale bedrijven?

Ook voor kleinere, lokale bedrijven is SEO uitbesteden een waardevolle investering. In zoekmachines wordt namelijk steeds vaker gezocht naar bedrijven in de buurt. Bij lokale zoekmachine optimalisatie richt ik mij op het verbeteren van de online vindbaarheid in een bepaalde stad of regio. Dat kan Rotterdam, Utrecht of Den Haag zijn, maar ook een grotere regio zoals Zuid-Holland is mogelijk. 

Wat levert het uitbesteden van SEO op?

  • Gebruiksvriendelijke website afgestemd op jouw doelgroep
  • Betere positie in zoekmachine op relevante zoekwoorden
  • Meer websitebezoekers uit jouw doelgroep en dus meer potentiële           klanten
  • Meer interesse in jouw product of dienst door betere online                         vindbaarheid
Een prijsindicatie

Hoeveel kost het uitbesteden van SEO?

SEO uitbesteden hoeft niet duur te zijn. Al vanaf € 250 per maand kan ik jou helpen met het realiseren van ambitieuze plannen. Bij Knap Online investeer je namelijk per maand een vast bedrag (€ 250, € 500 of € 1000), zonder dat je vastzit aan een langlopend contract. De hoogte van jouw maandelijkse investering bepaalt het tempo waarin jouw doelen bereikt kunnen worden.

Maandelijkse investering

€ 250

€ 500

€ 1000

Hoeveel uur besteed ik aan jouw bedrijf?

2.5-8 uur per maand

5-16 uur per maand

10-33 uur per maand

Wat betekent dit voor jouw ambities?

Doelen op halve snelheid behalen

Doelen op normale snelheid behalen

Doelen op dubbele snelheid behalen

Geschikt voor:

‘kleine’ websites

‘gemiddelde’ websites

‘grote’ websites

Zijn er dan geen verborgen kosten bij Knap Online?

Zeker niet! Sterker nog, ik houd voor elke klant tot op de minuut nauwkeurig bij wat ik en mijn collega’s doen. Aan het eind van de maand ontvang je van mij een duidelijk overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden, zodat jij precies weet hoe het ervoor staat. Elke 2-4 weken bespreek ik met jou de voortgang en aandachtspunten voor de volgende periode.

verwachting

Wat kan je verwachten van Knap Online?

Uitgebreid SEO-kansenonderzoek + zoekwoordonderzoek

Knap Online brengt voor elke klant uitvoerig in kaart waar winstgevende SEO-kansen en groeimogelijkheden liggen. Dit doe ik onder meer met zelfontwikkelde tools op basis van AI (Artificial Intelligence). Deze tools brengen in mum van tijd in kaart welke keywords onmisbaar zijn voor jouw online succes en analyseren de websites van jouw belangrijkste concurrenten.  

Stap voor stap optimalisatie van jouw website

Knap Online werkt op basis van voortschrijdend inzicht. Dat wil zeggen dat ik geen vastgeroest schema volg, maar dat ik stap voor stap aan de slag ga met de optimalisatie van jouw website en dat ik open sta voor nieuwe inzichten. Met on-page analyses en een inspectie van de technische kant van jouw website breng ik alle noodzakelijke werkzaamheden in kaart en stel ik een prioriteitenlijst op.

Maandelijkse rapportage

Iedere maand ontvang je van mij een duidelijk overzicht met de behaalde resultaten van die maand. In de maandelijkse rapportage speel ik open kaart over de gemaakte kosten en wat deze werkzaamheden hebben opgeleverd. Ik neem uiteraard de tijd om de rapportage met jou door te nemen, totdat alles voor iedereen duidelijk is. 

No cure, no pay-garantie

Ik ben 100% overtuigd van mijn werkwijze. Daarom geef ik jou een no cure, no pay-garantie. Geen resultaat? Dan is de rekening voor mij. 

Flexibele samenwerking

Als ondernemer is het soms een hele kunst om alle ballen in de lucht te houden. Bij Knap Online kun je daarom maandelijks besluiten of je door wilt gaan met de samenwerking. Ook kun je onbeperkt op- en afschalen wanneer dit nodig is. Zo kun je in (aanloop naar) de drukke maanden voor jouw bedrijf bijvoorbeeld extra budget inzetten om online meer klanten te trekken. 

Vergelijking

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO (search engine optimization)

SEA (search engine advertising)

Zoekmachine optimalisatie 

Zoekmachine adverteren

Aanpassingen doorvoeren op diverse webpagina’s en aan techniek van website

Webpagina’s promoten via advertentie in zoekresultaten (herkenbaar als advertentie)

Op ‘eigen kracht’ een betere positie in Google

Inkopen van een betere positie in Google

CTR (doorklikpercentage) beter dan bij SEA

CTR (click-through-rate) minder dan bij SEO

Vaste prijs voor SEO-werkzaamheden; geen onverwacht hoge kosten

Kosten minder goed in te schatten; kosten afhankelijk van zoekwoord (pay per click)

Duurzaam resultaat: ook op langere termijn meer bezoekers naar jouw website

Snel succes: goede positie in zoekresultaten direct kwijt na beëindigen advertentie

Veelgestelde vragen

Hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald door Google?

Voor het bepalen van de volgorde op de zoekresultatenpagina maakt Google gebruik van een reeks ingewikkelde algoritmes. Deze algoritmes beoordelen een aantal belangrijke factoren op webpagina’s zoals de kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid. Op basis van deze ‘score’ wordt voor elke zoekvraag van Google-gebruikers een rangschikking gemaakt van websites met het beste antwoord.

Wat is ‘technische SEO’?

Onder ‘technische SEO’ valt eigenlijk alles wat met de techniek van de website te maken heeft. Deze technische aspecten zijn belangrijk, omdat dit onder meer bepaalt of Google jouw website goed kan ‘lezen’ en begrijpen. Technische SEO-aspecten zijn bijvoorbeeld de indexeerbaarheid, crawlbaarheid en laadsnelheid van de website. Ook title tags en meta beschrijvingen vallen onder de technische SEO.

Wat zijn title tags?

Title tags zijn de titels van websites die je ziet in de zoekresultaten van een zoekmachine. Dankzij een stukje HTML-code weet de zoekmachine precies welke titel jouw webpagina moet krijgen. Bij het optimaliseren van jouw website zorg ik voor een goede title tag, zodat de gebruiksvriendelijkheid nog beter wordt. Ook zorgt een goede title tag voor hogere tevredenheid bij paginabezoekers. 

Wat zijn meta beschrijvingen?

Meta beschrijvingen zijn de korte stukjes tekst die per pagina worden weergegeven op de zoekresultatenpagina van zoekmachines. In een meta description staat in een 1-3 zinnen uitgelegd wat bezoekers op jouw pagina kunnen vinden. Een goede meta description zorgt ervoor dat je de juiste bezoekers op je pagina krijgt en dat minder bezoekers ‘bouncen’ (direct weer weggaan).

Wat zijn zoekwoorden?

Zoekwoorden zijn als het ware ‘kernwoorden’ waarop jouw pagina door potentiële klanten gevonden kan worden. Gebruikers van een zoekmachine als Google voeren (een combinatie van) zoekwoorden in waarmee ze hun zoekvraag omschrijven. Zoekwoorden worden onder meer verwerkt in SEO-teksten, in de pagina-URL en in alt-tags. Google kan zo herkennen dat jouw pagina aansluit op de vraag van hun gebruiker.

Wat houdt een zoekwoordonderzoek in?

Tijdens een SEO-traject voer ik een zoekwoordonderzoek uit om te bepalen wat voor jou winstgevende zoekwoorden zijn. Ik gebruik hiervoor zelfontwikkelde tools op basis van kunstmatige intelligentie. Deze tools geven unieke inzichten in kansrijke zoekwoorden en zoekwoordcombinaties. Tijdens een zoekwoordonderzoek breng ik ook in kaart wat de concurrentie en het zoekvolume is van deze zoekwoorden. 

Wat zijn SEO-teksten?

SEO-teksten zijn teksten die zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines en zoekmachinegebruikers. Een goede SEO-tekst is informatief, overzichtelijk en prettig leesbaar voor websitebezoekers. In een SEO-tekst zitten altijd zoekwoorden verwerkt die vaak worden gebruikt door de beoogde doelgroep. Voor het schrijven van een kwalitatieve SEO-tekst wordt vaak een professionele tekstschrijver ingeschakeld.

Wat zijn ‘black hat technieken’?

Sommige SEO-bureaus gebruiken ‘black hat SEO-technieken’ om voor klanten sneller het gewenste resultaat te behalen. De beloofde posities worden hierbij gerealiseerd door als het ware ‘vals te spelen’ en de zoekresultaten te manipuleren. Google is behoorlijk goed in het opsporen van ‘black hat technieken’ en bestraft deze pagina’s door ze voor langere tijd terug te zetten naar een lage positie. 

 

Wat is een Google penalty?

Wanneer websites ongeoorloofde technieken gebruiken om hoger in de zoekresultaten te komen, kan Google dit bestraffen met een ‘penalty’. Google en andere zoekmachines delen dit soort straffen uit aan websites die alleen uit zijn op eigen gewin, zonder dat ze zoekmachinegebruikers daadwerkelijk kwalitatieve webpagina’s kunnen bieden. In extreme gevallen worden sites verbannen uit de zoekresultaten.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het verzamelen van kwalitatieve interne, externe en backlinks op jouw website. Wanneer jouw website veel verwijzingen (links) heeft van en naar andere populaire websites, is dat voor Google een pluspunt. Het is als het ware een signaal dat jouw website waardevolle informatie bevat. Linkbuilding is een belangrijk aspect van SEO, waar Knap Online al ruim 10 jaar ervaring mee heeft.

Wat is een ankertekst?

Een ankertekst of anchor tekst is een doorklikbaar stuk tekst op een webpagina. Een ankertekst verwijst vaak naar een andere relevante pagina op de eigen site of naar een interessante externe website. Ankerteksten helpen websitebezoekers met het navigeren op jouw website. Ze vinden zo vaak sneller waar ze precies naar op zoek zijn.

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een handig programma waarin je als websitebeheerder of marketeer kunt zien hoe jouw website presteert. Zodra je eenmaal vertrouwd bent met de mogelijkheden van Google Analytics, kun je goed zien wat de sterke en minder sterke punten van jouw website zijn. Het programma geeft onder meer inzicht in het aantal websitebezoekers. Het gebruik van Google Analytics is volledig gratis.

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is een online advertentieplatform dat vooral gebruikt wordt om SEA-campagnes op te zetten. Richt je je met jouw website op organische groei (dus met SEO), dan heb je Google AdWords niet per se nodig. De kosten van adverteren via Google AdWords zijn onder meer afhankelijk van de concurrentie op het zoekwoord, het bereik van jouw advertentie en de sector waar jouw bedrijf in zit.

Wat betekent CTR?

CTR is een afkorting die staat voor Click Through Rate (in het Nederlands: doorklikpercentage). Het doorklikpercentage laat onder meer goed zien of jouw title tag en meta description aanslaan bij jouw doelgroep. Bij organische zoekresultaten (zoekresultaten waar niet voor betaald is) wordt de CTR als volgt berekend:

(totaal aantal klikken : totaal aantal vertoningen in zoekresultaten) x 100

Wat betekent CPC?

CPC staat voor Cost Per Click, een afkorting waarmee de kosten per klik op SEA-advertenties worden bedoeld. Bij een hoge CPC op relevante zoekwoorden in jouw sector is SEA vaak behoorlijk duur. Ook is de competitie bij SEA in zo’n situatie meestal ontzettend hoog. In dat geval is het op langere termijn vaak verstandiger om te investeren in een kwalitatief SEO-traject.