Full service internetbureau
Briefpapier laten ontwerpen
Voordelig en snel briefpapier laten ontwerpen door een professionele vormgever? Knap Online doet daar niet moeilijk over. Onze creatieve designers maken in no-time een creatief ontwerp voor briefpapier dat perfect aansluit op jouw huisstijl. Volledig afgestemd op jouw merk, jouw doelgroep en jouw wensen!
Waarom briefpapier laten ontwerpen een goed idee is
Briefpapier is een van de belangrijkste onderdelen van je huisstijl. Verder is briefpapier niet alleen mooi, maar vooral ook doelgericht en functioneel.
Professionele en herkenbare uitstraling voor jouw bedrijf
Briefpapier is een van de belangrijkste onderdelen van je huisstijl. Tel maar eens aan hoe vaak je facturen, offertes en zakelijke brieven de deur uit doet. Een in het oog springend en herkenbaar briefpapierontwerp is daarom van onschatbare waarde. Briefpapier met een herkenbare huisstijl maakt niet alleen een professionele indruk, het versterkt ook de identiteit en betrouwbaarheid van je bedrijf.
Klanten hebben relevante gegevens direct bij de hand
Briefpapier is niet alleen mooi, maar vooral ook doelgericht en functioneel. Voorzie briefpapier altijd van relevante contactinformatie, zodat klanten en relaties jouw gegevens meteen bij de hand hebben. Handig wanneer ze bijvoorbeeld een factuur moeten betalen of contact met je willen opnemen over een bestelling. Welke gegevens niet mogen ontbreken?
- Adres, e-mail en telefoonnummer van de zaak
- URL van je bedrijfswebsite
- IBAN- en BTW-nummer
- Geregistreerd KvK-nummer
Briefpapier laten ontwerpen in 4 stappen
1 — Kennismaking & planning
Om een briefpapierontwerp te maken dat past bij jouw bedrijf moeten we elkaar eerst beter leren kennen. Daarom plannen we – op een moment dat het jou uitkomt – een kennismakingsgesprek in. Ik luister naar jouw wensen en noteer de eisen waaraan het briefpapierontwerp moet voldoen. Ook brengen we in kaart in wat jouw doelgroep is, bespreken we het kostenplaatje en nemen we de planning door.
2 — Aan de slag met het ontwerp
Na onze kennismaking zet een professionele vormgever jouw wensen om in een uniek en passend design. Tijdens de ontwerpfase houden we jou regelmatig op de hoogte. Zo weten we zeker dat het ontwerp straks helemaal is afgestemd op wat jij wilt uitstralen. Geen onaangename verrassingen achteraf dus.
Keuzes, keuzes en nog meer keuzes
In de ontwerpfase neemt de vormgever met je door wat de verschillende mogelijkheden voor het ontwerp zijn. Aan enkele opties zijn hogere kosten verbonden bij het drukken van het briefpapier, zoals bedrukking met PMS-kleuren. De vormgever zal je altijd zo goed mogelijk advies geven over de mogelijkheden binnen jouw budget. Hierbij staat de prijs-kwaliteitverhouding voorop.
- Verschillende papiersoorten
- Standaard of steviger papier
- Helder wit of gebroken wit papier
- Structuurpapier
- Gerecycled papier
- Ongestreken papier, etc.
- Diverse lettertypes
- Formaat van het briefpapier
- A4 en A5 zijn het meest gebruikelijk
- Andere formaten zijn in overleg mogelijk
- Kleurgebruik
- Full color/CMYK
- 1, 2 of 3 PMS-kleuren
3 — Concept & afronding ontwerp
Aan het eind van de ontwerpfase ontvang je van de vormgever een conceptversie, waarop je feedback kunt geven. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent, dus eerlijke en directe feedback is meer dan welkom. De ontwerper zet met jouw feedback de puntjes op de i. Na definitieve goedkeuring van het ontwerp kan het briefpapier naar de drukker.
4 — Briefpapier laten drukken
Elk briefpapierontwerp leveren wij drukklaar aan (in .jpg, .pdf of vectorbestand). Vind je het fijn, dan regelt Knap Online het drukwerk van A-Z voor jou. Als je liever een eigen drukker inschakelt, no hard feelings. Briefpapier laten drukken via Knap Online is mogelijk in kleine en grote oplages.
Wat kost het om briefpapier te laten ontwerpen?
Briefpapier laten ontwerpen hoeft niet duur te zijn. Al vanaf €100 maakt Knap Online voor jouw bedrijf een professioneel ontwerp voor zakelijk briefpapier.
Kosten voor drukken van briefpapier niet inbegrepen
De totale drukkosten verschillen sterk per klant en zijn o.a. afhankelijk van de oplage en de door jou gemaakte keuzes in de ontwerpfase (kleurgebruik, papiersoort, formaat).
→ Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan en ik vertel je binnen 24 uur precies hoeveel het kost om briefpapier te laten ontwerpen voor jouw bedrijf!
Veelgestelde vragen
Is briefpapier niet iets van de vorige eeuw, alles gaat toch digitaal?
Werkt Knap Online met standaard templates voor briefpapier?
Nee, elk bedrijf is uniek en gestandaardiseerde templates zijn dat niet. Knap Online bepaalt samen met jou welke lay-out en grafische samenstelling past bij je bedrijf. Jij laat ons weten wat er niet mag ontbreken op het briefpapier, wij doen het creatieve werk. Knap Online ontwerpt briefpapier altijd op basis van jouw eigen huisstijl, zodat het perfect aansluit op bestaande huisstijldragers.
Kan ik briefpapier met bijpassende enveloppen laten ontwerpen?
Het versturen van belangrijke correspondentie zoals offertes en facturen doe je natuurlijk het liefst in een herkenbare envelop met het bedrijfslogo erop. Zo weet de ontvanger direct wie de afzender is en verdwijnt jouw post niet onderop de stapel. Briefpapier met bijpassende enveloppen laten ontwerpen en drukken is bij Knap Online dan ook geen enkel probleem.
Is vervolgpapier inbegrepen bij de kosten voor briefpapier ontwerp?
Op vervolgpapier komt vaak niet het hele briefpapier ontwerp terug, maar slechts een aantal herkenbare elementen uit het briefpapierontwerp. Het ontwerpen van vervolgpapier zit niet standaard inbegrepen bij de kosten voor het ontwerp van briefpapier. Aangezien vervolgpapier niet voor elk bedrijf noodzakelijk is ontwerpen wij dit alleen op aanvraag, tegen een kleine vergoeding.
Wat is het verschil tussen PMS-kleuren en full color (CMYK)?
Het verschil tussen PMS en full color (CMYK) is de wijze waarop de kleuren worden gebruikt in het drukproces.
PMS | Full color (CMYK) |
Staat voor: Pantone Matching System | CMYK staat voor: cyaan, magenta, yellow, key |
Kleuren worden voor het drukken gemengd | Kleuren worden tijdens het drukken gemengd |
Kleurresultaat is altijd en overal hetzelfde | Kleurresultaat kan (licht) afwijken t.o.v. eerder print oplages of huisstijldragers |
Let op: bij veel kleurgebruik in een ontwerp kunnen de drukkosten bij PMS-bedrukking een stuk hoger uitvallen dan in full color. PMS wordt daarom met name gebruikt bij ontwerpen waarin weinig kleuren voorkomen. Full color (CMYK) wordt veelal gebruikt bij ontwerpen waarin veel kleur aanwezig is.
Houdt Knap Online bij het ontwerpen rekening met snijranden?
Absoluut, de vormgevers houden standaard een marge van 3 mm (afloop) aan als een ontwerp de volle breedte van het briefpapier in beslag neemt. Een drukker gebruikt namelijk vaak grote vellen papier. Om er A4 of A5 formaat briefpapier van te maken, wordt het machinaal uitgesneden. Deze machine snijdt soms helaas niet helemaal perfect recht af, waardoor een ongewenste snijrand/witrand kan ontstaan.
Uit welke papiersoorten kan ik allemaal kiezen?
Voor het drukken van briefpapier, visitekaartjes en flyers kun je bij Knap Online kiezen uit een ruim assortiment papiersoorten. Een bijzondere papiersoort geeft vaak een unieke herkenningsfactor mee aan de huisstijldrager. Ook kan een zwaardere (100-120 gram i.p.v. standaard 80-90 gram) papierdikte een exclusieve, luxe uitstraling geven en indruk maken op je klanten, zakenpartners en werknemers.
Kan ik ook een nieuw logo voor op het briefpapier laten ontwerpen?
Natuurlijk kan dat, geen probleem. De designers van Knap Online zijn gespecialiseerd in het ontwerpen van briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, flyers, logo’s, huisstijlen en meer. Eigenlijk kun je bij ons voor al je vormgeving, huisstijldrukwerk en promotiemateriaal terecht. Wel zo makkelijk, toch?
Maakt Knap Online ook dubbelzijdige ontwerpen voor briefpapier?
Dubbelzijdige bedrukking is mogelijk. Wel raden we je aan om goed na te denken over de functionaliteit van het briefpapier. Als je jouw documenten doorgaans enkelzijdig print, heeft het bijvoorbeeld weinig toegevoegde waarde om dubbelzijdig briefpapier te laten ontwerpen. Ook kan dubbelzijdige bedrukking van briefpapier een ‘druk’ effect geven.
Gratis
Ik bewijs gratis mijn toegevoegde waarde
Geen verkooppraatjes, maar vrijblijvend advies
Sales gesprekken ben ik geen fan van. Bij Knap Online is de eerste workshop gratis. Kost mij even veel tijd, maar jij wordt er een stuk wijzer van. Achteraf krijg je van mij een marketingplan waarin alles nog even netjes onder elkaar staat. Doe ermee wat je wilt.
Ik doe niet geheimzinnig over wat iets kost. We kijken meteen of het mogelijk is om een no-cure no-pay afspraak te maken op een goed meetbare doelstelling.
Bij elke klant zie ik wel verbeterpunten, die makkelijk zelf uit te voeren zijn. Deze leveren jou vaak meteen iets op. Deze verbeterpunten zijn vaak op het gebied van SEO, SEA, conversie, of social marketing.
* Het kost niets en je zit nergens aan vast.