Samen werken aan resultaat met garanties

Recruitment marketingbureau Rotterdam

Een recruitment marketingbureau ondersteunt bedrijven bij het werven van geschikte kandidaten, het binden van werknemers en het neerzetten van een ijzersterk werkgeversimago. Door een gerichte en proactieve inzet van marketingactiviteiten worden jouw vacatures onder de aandacht gebracht van zowel latente kandidaten als actieve baanzoekers. Zo vind je altijd de beste mensen voor jouw bedrijf!

Resultaat

Wat levert recruitment marketing op?

  • Het invullen van vacatures kost minder tijd en dus minder geld
  • Meer zichtbaarheid en naamsbekendheid onder de doelgroep (potentiële kandidaten)
  • Tevreden werknemers die langer en met meer plezier bij jouw bedrijf blijven werken
  • Professionele uitstraling van jouw organisatie
Full-service

Waar kan een recruitment marketingbureau bij helpen?

Optimaliseren van de ‘candidate experience’

Kandidaten met serieuze interesse moeten optimaal begeleid worden tijdens het sollicitatieproces. Hoe kandidaten de sollicitatieprocedure ervaren – de zogeheten candidate experience – speelt namelijk een grote rol bij de keuze voor een nieuwe werkgever. Een recruitment marketingbureau zorgt ervoor dat het sollicitatieproces van begin tot eind past bij jouw doelgroep en individuele kandidaten.

Optimaliseren van ‘werken bij’-pagina

Een ‘werken bij’-pagina (of aparte recruitment website) is de uitgelezen plek om je als werkgever te presenteren aan potentiële kandidaten. Door de landingspagina te voorzien van de juiste boodschap en beleving trek je nu en in de toekomst meer geschikte kandidaten aan. Een recruitment marketingbureau optimaliseert jouw ‘werken bij’-pagina onder meer op het gebied van:

  • Storytelling → duidelijk overbrengen van jouw werkgeversidentiteit en de bedrijfscultuur
  • SEO → content die jou een 1-0 voorsprong geeft in de strijd om talentvolle kandidaten
  • Conversie optimalisatie → webpagina levert meer sollicitaties van geschikte kandidaten op

Employer (re)branding

Wil je als bedrijf de beste kandidaten binnenhalen, dan is het zaak om te bouwen aan een sterk werkgeversmerk. Jouw reputatie en imago als werkgever kunnen immers doorslaggevend zijn voor talentvolle kandidaten. Met een sterk werkgeversmerk creëer je meerwaarde voor kandidaten. Een recruitment marketingbureau helpt jou met het op- of uitbouwen van dit imago, ook wel employer branding genoemd.

Optimaliseren van de ‘candidate experience’

Kandidaten met serieuze interesse moeten optimaal begeleid worden tijdens het sollicitatieproces. Hoe kandidaten de sollicitatieprocedure ervaren – de zogeheten candidate experience – speelt namelijk een grote rol bij de keuze voor een nieuwe werkgever. Een recruitment marketingbureau zorgt ervoor dat het sollicitatieproces van begin tot eind past bij jouw doelgroep en individuele kandidaten.

Resultaat

Opzetten en optimaliseren van wervingscampagnes

Een recruitment marketingbureau zorgt er met wervingscampagnes voor dat jij als werkgever op diverse kanalen zichtbaar bent voor potentiële kandidaten. Denk aan advertentiecampagnes op social media en jobboards, content marketing op professionele platforms of een SEA-campagne in Google. Daarnaast worden lopende campagnes op basis van datagedreven inzicht en praktijkervaring steeds geoptimaliseerd.

Kosten

Wat kost een recruitment marketingbureau?

Een recruitment marketingbureau inschakelen kost gemiddeld tussen de €70 en €150 per uur. Hoeveel uur een recruitment marketingspecialist precies nodig heeft om jouw doelen te bereiken hangt onder meer af van jouw wensen, de branche waar jouw bedrijf in zit en de concurrentie (online en op de arbeidsmarkt)

Wat betaal je bij Rotterdams recruitment marketingbureau Knap Online?

Bij Knap Online betaal je standaard €30-60 per uur voor uitvoerend werk en €100 per uur voor strategisch werk. Uitvoerende werkzaamheden zijn bijvoorbeeld het schrijven van vacatureteksten en SEO-content voor op de ‘werken bij’-pagina. Strategische werkzaamheden zijn onder meer het opstellen van het recruitment marketingplan, het uitvoeren van campagnes, data analytics en automatisering.

→ Direct een vrijblijvend voorstel op maat aanvragen

Verschil

Waarom kiezen voor Knap Online?

  • Recruitment marketing met Rotterdamse mentaliteit: niet lullen, maar poetsen 
  • Meer dan 13 jaar ervaring met (recruitment) marketing
  • Altijd een vast aanspreekpunt: je mag mij altijd bellen als je ergens vragen over hebt
  • Flexibele schil van 20 ervaren specialisten tot jouw beschikking
  • Geen langlopend contract en geen kleine lettertjes
  • Gemiddeld 40% goedkoper dankzij inzet van AI en automatisering

Wat is het verschil tussen een recruitment marketingbureau en werving- en selectiebureaus?

Recruitment marketingbureau

Werving- en selectiebureau

Kandidaten maken bewuste keuze voor bedrijfscultuur en werkgeversmerk

Kandidaten reageren op een geanonimiseerde vacature; geen binding met werkgeversmerk 

Investering met langetermijneffect

 

Werkgeversmerk en zichtbaarheid op de arbeidsmarkt trekken voor langere tijd potentiële nieuwe werknemers aan

Investering met kortetermijneffect:

 

Werving- en selectiebureau is uitsluitend gericht op aandragen van nieuwe werknemer/invullen specifieke vacature

Vacatures persoonlijker en beter afgestemd op jouw doelgroep

Algemene vacatureteksten (dertien in een dozijn)